|
|
| Av |
Innlegg |
urug

Ble Medlem: 01 Jul 2009 Innlegg: 6
|
Skrevet: 9:07, Lørdag 24 Juli 2010 Tittel:
Malamuter Emne beskrivelse: Hannhund og Tispe |
|
|
|
Noen som har erfaring med Hannhund og tispe i sammen,har en malamute hann som er veldig snill og tolmodig mot andre hunder,lurer på på anskaffe meg en hund til,vil en tispe kunne gå fint i sammen med han?
|
|
|
Til Toppen
|
|
lasse

Ble Medlem: 21 Mai 2006 Innlegg: 1197 Bosted: Sotra
|
Skrevet: 9:59, Lørdag 24 Juli 2010 Tittel:
|
|
|
tror nok den går best sammen med tispe, og slik som du beskriver hunden går nok det bra. Bare husk at 2 hunder tar mye tid i begynnelsen, fordi begge trenger en del alenetid.
_________________ -=Lasse=-
www.sitiyok.net
|
|
|
Til Toppen
|
|
skogtrollet

Ble Medlem: 19 Jan 2010 Innlegg: 53 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 21:51, Lørdag 24 Juli 2010 Tittel:
|
|
|
Jeg har en tispe og en hannhund og de er perlevenner. Aldrig noe bråk og de leker godt sammen.
|
|
|
Til Toppen
|
|
urug

Ble Medlem: 01 Jul 2009 Innlegg: 6
|
Skrevet: 13:33, Søndag 25 Juli 2010 Tittel:
Løpetid Emne beskrivelse: Tispe og hannhund |
|
|
|
Takk for svar.Blir ikke det mye krøll under løpetiden da??
|
|
|
Til Toppen
|
|
lasse

Ble Medlem: 21 Mai 2006 Innlegg: 1197 Bosted: Sotra
|
Skrevet: 17:59, Søndag 25 Juli 2010 Tittel:
|
|
|
Krøll og krøll....... man kan jo selvfølgelig ikke la de være sammen ubevoktet med mulighet for tyv parring under løpetiden.
En bør ha hundegård som man kan stenge mellom dem.
Her hos oss, kan vi kjøre med dem sammen, og gå på tur sammen under løpetid, men ville aldri latt dem løpe i løpegården. og man skal alltid være ops på at om man snur seg vekk 1 sekund for mye, så kan de henge sammen.
_________________ -=Lasse=-
www.sitiyok.net
|
|
|
Til Toppen
|
|
skogtrollet

Ble Medlem: 19 Jan 2010 Innlegg: 53 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 19:39, Tirsdag 27 Juli 2010 Tittel:
|
|
|
|
Samme her. Hannen takler det bra og er ikke spes stressa bortsett fra når tispa står, og det varer 3-4 dager. De går sammen hele løpetiden(under oppsyn) unntatt når tispa står, da blir det for mye stress for hannen så da skiller jeg de hele dagen unntatt når vi er på tur, det går bra. Men klart det er jo forskjell på hanner. Hadde jeg hatt en hann som stresser hele tiden ville jeg nok satt den bort. Er nok ikke noe godt og være så stressa.
|
|
|
Til Toppen
|
|
|