|
|
| Av |
Innlegg |
zakken
Ble Medlem: 24 Apr 2010 Innlegg: 1
|
Skrevet: 21:48, Lørdag 24 April 2010 Tittel:
ønsker kontakt med malamute valp selgere Emne beskrivelse: se tema |
|
|
jeg ønsker kontakt med noen som kan selge meg en malamute valp. vi må selvfølgelig snakke mer sammen på telefon osv.så du blir kjent med hvor valpen skal og jeg blir kjent med hvor valpen kommer fra! og det hadde vert fint om du ikke bodde mer enn 7 timer fra bergen jo nermere jo bedre
jeg er også ute etter tips om jeg skal skaffe meg en tispe eller hanne. jeg har ikke hatt hund før, for jeg har ikke hatt sjangs til det før no, men valget mitt er endelig og jeg skal ha en malamute hund
|
|
|
Til Toppen
|
|
SnowTrain

Ble Medlem: 09 Jan 2009 Innlegg: 13
|
Skrevet: 22:09, Tirsdag 04 Mai 2010 Tittel:
mutte valp |
|
|
|
Du er på litt feil start med å håpe på at en oppdretter skal komme til deg å tilby deg valp. Start med å søk på google og gå inn på NAMK.NO. Les alt som står i rasestanderen. Og før du velger hvilken kennel du skal ta kontakt med, gå inn på flere kenneler sin side og les om hver enkelt kennel, og gjør deg en for meining om hvem som er seriøs og hvem som er ikke er det. Lykke til.
|
|
|
Til Toppen
|
|
spaix

Ble Medlem: 17 Mai 2010 Innlegg: 14
|
Skrevet: 4:27, Tirsdag 18 Mai 2010 Tittel:
|
|
|
enig der, har du ikke hatt hund før i det hele tatt, er det vanskelig å få tak i en alaskan malamute.
iallefall fra en seriøs oppdretter, da de ser etter folk med litt erfaring av denne rasen,
du skal bare vite at det er mye arbeid og mye trening med denne rasen.
|
|
|
Til Toppen
|
|
på vidda

Ble Medlem: 13 Des 2006 Innlegg: 22 Bosted: Lunner
|
Skrevet: 8:53, Fredag 04 Juni 2010 Tittel:
|
|
|
Heisann, er enig med Snow Train. Er ikke enig med spaix, veldig få er født med en Malamute, derfor må man som regel kjøpe en. De fleste oppdrettere selger valp til førstegangs hundeiere, det er vel heller bosituasjon ,livsstil og interesse for hund/friluftsliv de ser etter. Oppdrettere på NAMKs hjemmeside er seriøse, sjekk valpelista. Malamuter som selges på Finn.no ville jeg vært litt mer skeptisk til.
Lykke til dersom du finner ut at Malamuten er rasen for deg
Morten
|
|
|
Til Toppen
|
|
|